اخبار
نشست سیاسی به مناسبت هفته دفاع مقدس دردانشگاه پیام نور میاندوآب

به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشست سیاسی با حضور ریاست دانشگاه ، فرمانده سپاه ، مدیر فرهنگی و بسیج دانشجویی ، جمع کثیری از استادان ، کارکنان و دانشجویان در دانشگاه پیام نور مرکز میاندوآب برگزار شد .

در ابتدای مراسم دکتر اکبری ریاست دانشگاه ضمن خیر مقدم گویی به مهمانان عزیز و تبریک تهنیت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره فداکاریها ، از خود گذشتگیها ، ایثارها و جان فشانی شهداء و ایثارگران و رزمندگان هشت سال جنگ  تحمیلی و دفاع مقدس را گرامی داشت و ایثارگران و جانبازان عزیز را سرمایه معنوی و ذخایر گران ارج انقلاب اسلامی دانست .

دکتر اکبری با تاکید بر اینکه از این همه رشادت و فداکاری نمی توان و نباید به سادگی گذشت در توصیف فداکاری ها و رشادت هایی که 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد و تکرار همان حماسه ها این روزها در دفاع از حرمین می توان گفت ، این است که چیزی جز عاشقی و ایثار در این جوانان نمی توان یافت .

سرهنگ مولودی فرمانده سپاه میاندواب در این مراسم سخنرانی کرد و تقارن هفته دفاع مقدس را با دهه محرم را پیوندی جالب توجه خواند و گفت : همزمانی این ایام امسال شور و شوق و حال دیگری به هفته دفاع مقدس داده است . چرا که سوگواری حضرت امام حسین (ع) با فداکاری ها و ایثارها ، دفاع مقدس را پیوندی معنوی داد وی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم تاکید کرد : مراسم امروز در حالی برگزار می شود که همزمان با این برنامه تشییع پیکر پاک شهید محسن حججی در تهران در حال برگزاری است .

در ادامه سخنرانی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران، خودباوری ، عزت و غرور را به ما بازگرداند، افزود: ما قبل از انقلاب از هر لحاظ به کشورهای بیگانه وابسته و تحقیر شده بودیم ولی با پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت های دنیا را شکست دادیم و به خودباوری و خوداتکایی رسیدیم.

وی با بیان اینکه دشمنان مخالف این حریت و آزادی ما بوده و می خواهند تا ما کشوری وابسته باشیم، گفت: انقلاب ما انقلاب دینی بود و آنها مخالف این انقلاب هستند چرا که می دانند اگر دین به زندگی بشر بیاید، منافع آنها به خطر می افتد و به همین دلیل نیز با انقلاب اسلامی ایران که برگرفته از تعالیم دین است، مخالفت کردند.

مولودی به دروغ بودن دموکراسی آمریکایی و حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: آنها ظاهرا" دم از دموکراسی می زنند ولی دموکراسی از نظر آمریکا و استکبار و دشمنان انقلاب آن است که منافع آنها را تامین کند.

در پایان مراسم از بسیجیان فعال بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تجلیل بعمل آمد .

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر