اخبار
برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع « معتاد مجرم است یا بیمار ؟ » در دانشگاه پیام‌ نور مرکز میاندوآب

 

در این کرسی که با حضور پرشور استادان، دانشجویان و کارکنان و به همت امور فرهنگی و بسیج دانشجویی  درسالن اجتماعات مرکز میاندوآب برگزار گردید .

در این کرسی ابتداء آقای دکتر رضا اکبری رئیس دانشگاه ضمن خیر مقدم گویی به حضار محترم ، به اهمیت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از منظر و تاکیدات مقام معظم رهبری اشاره کرد و از داوران خواست که مطالب را به صورت علمی و بی طرفانه قضاوت کنند.

وی افزود برگزاری این چنین کرسی‌های آزاد اندیشی موجب ارتقاء سطح علمی و عمومی دانشجویان  و  کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌گردد.

در ادامه مراسم گروهی از دانشجویان نسبت به موضوع کرسی که معتاد مجرم است یا بیمار به بیان دیدگاهها و نظرات و ایده‌های خود پرداختند.

داوران ضمن بیان نظرات خود ، با پاسخ به سوالات و نظرات دانشجویان شرکت کننده در کرسی آزاد اندیشی به جمع بندی داوری و نظرات هردو طرف پرداختند.

در این مراسم جناب آقای پرویز حافظان مدرس علوم اجتماعی دانشگاه از منظر جامعه شناختی به مسئله نگریسته و درمورد اعتیاد  و عوامل تشکیل دهنده آن از قبیل بیکاری ، مهاجرت ، حاشیه نشینی  ، فقر ، دسترسی آسان به مواد مخدر و تربیت خانواده‌ها پرداخته و راههای مقابله با آن مطالبی بیان کردند

ودر این مراسم دکترمحجوب متخصص پیشگیری از اعتیاد از منظر روانشناختی به موضوع پرداخته و گفت معتاد بیمار است با تاکید بر اختلالات جسمانی ،  روانی  و اجتماعی فرد معتاد اظهار می دارد باید دیدگاه بیمار نگرانه بر سیاست‌های کلان در زمینه درمان این افراد فراهم شود  و ایشان افزود هرگونه اقدام درمانی اجباری و با اعمال زور و فشار روی فرد معتاد خطرناک است و باید شرایط درمان جامعه فراگیر ، ارزان و قابل دسترسی در سطح کشور برای همه معتادان فراهم شود.

در این برنامه سرهنگ شکری معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی گفت  : فرد معتاد در شرایط عادی ، طبق مفاد قانونی در سیاست های کلان کشور هم آمده است مجرم شناخته می‌شود اما اگر به مراکز درمانی مراجعه کند بیمار تلقی می‌گردد و از تعقیب کیفری معاف خواهد بود. این شرایط و مقررات جهت درمان معتادان می‌باشد.

وی تاکید کرد اگر معتادی آسیب به فردی برساند و یا بعد از درمان ترک اعتیاد ننماید و درحین استفاده از مواد مخدر ،  مجرم شناخته می‌شود.

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر